Rånad

Nuså, äntligen har jag tid att göra en uppdatering!

Skrev om detta i förra inlägget men ska förklara bättre nu 🙂

Förra veckan var heelt galen. På tisdagen åkte vi till Tacloban för att bo på hotell en natt, vi tänkte besöka en ö som heter Samar, där skulle vi bada och må gott. Men när vi kom till Tacloban så var det riktigt tråkigt väder, så vi fick skippa strandbesöket och åkte till en park i väntan på att Laila skulle ordna med några papper. Parken låg bredvid vattnet och stora vågor slog upp mot en mur, så jag ville ta kort på Evelina med vågorna i bakgrunden, eftersom hon inte ville få sin väska blöt så la hon den alldeles bredvid mig. Vi tog lite bilder, men såklart så sitter det några tjejer bara några meter bort som ser oss lägga ner väskan och tar den, så Evelina blev av med hela väskan, pengar, pass, idkort, kreditkort, allt!! Blir fortfarande arg när jag tänker på det, hur kan dom göra så? Okej om de tog pengarna men pass och allt! Dom hade väll så bråttom iväg och tog bara väskan och sprang, men jag blir så arg! Grejen var den att hon skulle ju fixa visum samma dag, så att hon får stanna i Filippinerna. Men nu måste hon åka till Manila (huvudstaden som ligger på en annan ö) och fixa ett temporärt pass, billigt!

Tråkigheter sker, men resten av resan blev bättre, vi hade trevligt ändå. Dagen efter åkte vi till Samar, men hann mest bara se bron som går över till den ön för vägen var dålig, resan var lång, tiden var kort och vädret var inte topp. Men bron var i alla fall väldigt speciell, den är 2,5km lång och går som ett S typ, de valde alltså inte att göra den rak som de kunde, utan gjorde den väldigt speciell istället. Tyvärr fick man inte stanna på bron och fota så försökte fota i bilen, gick sådär, men ska lägga upp någon bild så ni får se! Min kamera dog precis nu när jag skulle ladda in bilderna i datorn så jag hann bara få med några stycken från tidigare.

En söt unge från en av festerna för barnen som vi hade.

Dom här extremt snygga bilderna visar min snygga bränna som jag fick dagen innan vi hade fest, som tur var hade den lagt sig till dagen efter! Annars hade jag nog låst in mig haha

Jag hade mobbat Evelina för att hon hade fått en extrem bikinibränna, och senare på kvällen insåg jag detta. Den som skrattar bäst.. Syntes kanske lite dåligt på bild, men klicka på bilderna så ser ni nog bättre.

Jag och finkusin dagen då vi hade fest, så glad att vi valt att göra denna resa tillsammans!

3 tankar om “Rånad

  1. elinfroth skriver:

    supersnygga var ni!
    Och tråkigt att höra om väskan 😦 bra att ni försökte hålla humöret upp trots allt men tråkigt att sånt ska behöva hända.
    Fikade med Ida här om dagen, vi pratade om hur mycket vi längtar tills du är hemma igen. Stor kram!

  2. Evelina skriver:

    Sötnos!

  3. Johanna wide skriver:

    Fin du är vännen

Lämna en kommentar