Varning för känsliga tittare

Tänkte visa lite bilder från min avskedsfesten som jag hade innan jag åkte, för festen som vi anordnade var nämligen ett hejdåkalas som jag hade, men det kunde jag ju inte skriva här eftersom jag inte ville avslöja min tidiga hemkost!

Vi hade mycket lek och stoj, Sonny hade ordnat en hel drös med roliga lekar. Vi åt massor med mat och godsaker. Vi åt lechon (osäker på stavning) vilket är en specialitet och något som man alltid har när det är fest i Filippinerna, vilket är en hel gris. Så man tillagar alltså hela grisen och lägger upp på bordet och sedan skär delar av. De flesta äter även skinnet som blir typ krispigt när det tillagas. Detta är verkligen inget jag äter, mår nästan illa jag bara tänker på det, huaa.. Men annars fanns det massor av annat gott som vi åt, bl.a. tårta och biko vilket är sticky rice, kokosmjölk och socker! Supergott, verkligen en favorit. Försökte göra det häromdagen här hemma i Sverige, blev inte alls likadant och inte alls lika gott, tråkigt!

Jag delade ut kläder som jag inte skulle ta med mig hem. Eller jag la dem på stolar så att de på signal fick springa fram och försöka få tag i något plagg. Det var heeelt galet! Tror jag har någon film på det så jag kanske lägger upp. Jag försökte få dem att stå en bit ifrån stolarna så att de skulle få springa fram, men inte backade de långt och inte hann jag heller räkna till 3 innan alla sprungit fram och börjat dra i kläderna!

En massor av galna och roliga lekar

Med charmiga Evelina som deltagare

VARNING för känsliga tittare, om du är vegetarianska du nog inte kolla på nedanstående bild

I slutet på kvällen blev det kramkalas


De hade fixat en överraskning åt mig. De satt mig på en stol mitt i rummet så att alla kollade på mig, sedan kom några söta tjejer in med blommor i händerna som de gav mig. Efter dem kom Dion med en blombukett, men han var ”utklädd” till min pojkvän, med en bild på min pojkvän fäst i ansiktet (bilden jag håller i handen nedan. Jag höll helt seriöst på att avlida av skratt, skrattade så att jag fick ont i hela kroppen! Dom är verkligen galna, men samtidigt så gulliga 🙂 Efter det fick jag sätta mig igen och sedan skulle var och en komma fram och säga några ord till mig, vilka idéer! Tycker nästan lite synd om dem som var tvungna att prata engelska och säga något om mig, säga något som avsked. Men otroligt kärleksfullt och fint, värmde verkligen om hjärtat!


Det var en helt fantastisk kväll. Saknar dem alla redan väldigt mycket!

3 tankar om “Varning för känsliga tittare

  1. manu skriver:

    the people there are much happier than here in europe. money is not all in the life. love and cohesion are that what make people really happy. interesting blog

  2. Sara skriver:

    Hej! Jag är lite intresserad av att voluntärarbeta i Filippinerna. Snubblade på din blogg och blev väldigt intresserad. Vad var det för barnhem du var på? Var det genom någon organisation eller gick du direkt genom barnhemmet? Tacksam för svar

    • nnyman skriver:

      Hej!
      Vad roligt att du hittat min blogg jag skrev när jag var i Filippinerna! Jag var hos organisationen Family Help Project, startat av Andreas från Sverige och Laila från Filippinerna som byggt upp en farm, en skola och matutdelning till fattiga barn. De driver inget barnhem men jag fick vara med och hjälpa till med det kan kunde och ville, inriktade mig till exempel mycket på media och fotografering som är mitt intresse.
      Kika gärna in på deras hemsida och kontakta dom om du vill veta mer, de har volontärer ganska ofta och löser boendefrågor osv enkelt.
      Hör av dig om du har några fler funderingar, jag tycker absolut att du ska åka, det var de bästa jag gjort!

Lämna en kommentar