Bildbomb

Först och främst, mitt skypenamn är nathalienyman för er som vill prata med mig 🙂 Dock laggar det en hel del så jag vet inte hur väl det kommer gå, men försöka kan man alltid!

Sara o ja bodde ju hos en familj först några dagar, men idag flyttade vi till ett rum på skolan som dom har här. Det sköna med det är att det finns riktigt toalett och en bättre dusch!! plus internet!

Igår var vi med på en gudstjänst och det var riktigt härligt, fick be för tre kvinnor som ville ta emot Jesus, jag tvingades prata inför alla okända men det gick faktiskt bra, var bara att göra lixom. Det finns sån kärlek här! Sen följde vi med de tonåringarna/barnen till ett badställe, väldigt speciellt! Visar på bloggen om någon dag, och alla är så omtänksamma, bara gör saker för en hela tiden, ville bära våra grejjer, köpte vatten åt oss och när vi skulle gå på stenarna vid havet ”be careful its very slippery, be careful!” Så nu hoppas jag bara att alla ska komma bättre överens och att vi inte blir ensamma i lägenheten här haha. Det blir mörkt vid typ sex kanske, o då ska vi helst inte gå ut själva, så på så vis är vi ju lite fast..

Jag och Sara har redan en massa idéer om vad vi vill göra för alla här nere. Men för att kunna genomföra allt kommer vi behöva er hjälp där hemma! För dem handlar det om jättestora summor pengar, som när dom fick höra hur mycket målaren ville ha 15000peso för att måla skolan, som nu är i betong och inte ser allt för rolig ut, blev dom nästan chockade såg det ut som. Valutan här är gånger 6 så en krona är alltså 6peso, vilket innebära att 15000peso är 2500kr! Förstår ni hur mycket vi kan göra med bara lite pengar?

Med Guds hjälp ska vi göra skillnad.

Nu ska ni få se lite fler bilder på de knasiga fiskarna!

Gud har humor! Riktigt knepig fisk alltså 🙂

Måste upplevas för att förstå storleken, inte direkt som svenska gäddan.Först trodde jag inte att den hade några ögon men de är låååångt nere, vid munnen ungefär!

Vi ska ha en liten tävling, vem kan gissa vad detta är?Fina sjöhästar, dom hänger som fast sig runt ”trädet” med sin ”svans”.

Tycker att denna bild är så charmig, de hade ett litet uppträdande och just här letar de efter en leksak, mannen kikar ner genom vattnet och sälen stoppa ner hela huvet, riktigt duktiga var dom, gjorde danser o grejjer.Gör honnör eller luktar på armsvetten?

180 dagar kvar

See you soon!

3 tankar om “Bildbomb

  1. Dad skriver:

    Fantastiska bilder, jag gissar att bilden visar såna man eter.

  2. Becca skriver:

    Jag vill hjälpa!! Blir så berörd av det ni gör och det ni vill göra! Skicka kontonr så får ni bidrag 🙂
    Hoppas du mår bra min fina duktiga fotograf och underbara vän. Saknar dig! ❤

Lämna en kommentar