Saknad

Hur mycket saknar jag er och Sverige egentligen?

Nog saknade jag er bra mycket på jul, hade en bra jul här, absolut, men kanske inte riktigt de där julkänslorna som man får i Sverige. Dock är jag glad över att jag valde att vara här över jul, dels för att jag nu kommer uppskatta alla små detaljer som en svensk jul innehåller, men även för att jag fått uppleva en jul som jag aldrig kommer att glömma.

Annars då, saknar inte kylan men saknar att åka skoter. Saknar en hel del mat, men får samtidigt äta så mycket nytt gott här. Saknar att kunna dricka vatten ur kranen, att ta en varmdusch och att det finns toalettpapper på de allmänna toaletterna! Saknar inte de höga priserna. Saknar er. Saknar Christoffer. Saknar sena bilfärder och ren luft och allemansrätt.

Saknar att inte bli uppmärksammad vart än jag går…

Vad jag kommer sakna allt detta när jag kommer hem.

Men än ska jag inte komma  hem! Jag har fortfarande kvar några mål på min lista som jag ska genomföra innan jag landar i Sverige med flipflops på fötterna.

Vi ses inte ännu, men den dag då jag bockat av min lista, vilket inte är mer än max

126 dagar kvar

See you soon!

En tanke på “Saknad

  1. Mostran skriver:

    Saknad är nog inte så tokig känsla att få ha ibland… Kan göra lite ont men samtidigt göra så mycket gott! Fortsätt att ha det bra och fortsätt uppleva och fortsätt sakna… Ett Gott Nytt År vill jag oxå passa på att önska underbara du! Kramar från Mostra

Lämna en kommentar