Äta bör man

Lite sådär halvsega dagar senaste veckan, när vi väll blev friska så härjade ösregn och det blev typ översvämningar överallt, stigen till skolan (där vi bor) var en enda stor vattenpöl, lixom även vägen till feeding centret där vi äter frukost och lunch. Det var alltså ingen höjdare att vakna och inse att vi var tvungna att ta oss ett bad för att kunna äta frukost.

Egentligen skulle vi åka på en liten roadtrip denna vecka, något jag verkligen såg fram emot, men planerna blev tyvärr ändrade så det blev inställt. Igår åkte Evelina, jag och Nenia istället till Ormoc och handlade mat, massor med mat!

Eller ja, ni se väll vad som vagnen till mesta del är fylld utav. Detta ska vara till ett party i helgen så vi åkte till staden och gjorde storshopping. Alltid lika spännande att försöka få med allt på bussen som alltid är lika överfull. Hade jag kunnat så skulle jag tagit kort på den resan men OJ så mycket folk! Jag och Nenia satt längst bak med fyra killar, och när jag skulle trycka ner mina höfter där så satt de nästan redan på varandra, kände mig väldigt stor just då..

Mat var det ja

Busseresan till Ormoc var också spännande, kändes som att åka karusell på ett tivoli eftersom busschauffören spelade precis sån musik som brukar spelas när man åker karusell, och han spelade så högt så vi var tvungna att skrika när vi skulle konversera. Evelina spelade in en kort film, kanske ska ta o lägga upp den..

Gissa vems fot som tillhör vem? (Matchande skor, gulligt va?)

Alla bilder tagna av Evelina.

90 dagar kvar

See you soon!

3 tankar om “Äta bör man

  1. Mostran skriver:

    Jag känner igen stortån på Evelinas fot och pektån på din… Du e den m nagellack och Evelinas e den med utan… Kramar till er båda!

  2. Mam skriver:

    Stora kramar på alla hjärtans dag.

    Vilken konstig mat ni har, jag blundar för allt godis.

  3. Eva skriver:

    Jag oxå… ser skillnad på tårna alltså. Kram till er båda tjejer.

Lämna en kommentar